Sommerferie.

Vet ikke om jeg kan kalle det ferie. Som Pensjonist så har jeg jo ferie hele året. Men jeg har vært i Norge i to måneder. Fordelt det litt på mine to barn . På Vallset og Nesoddtangen.  Tenk denne gangen var det nesten bare sol i det Furette værbitte landet mitt. Men som den litt eldre damen jeg er så måtte jo selvfølgelig kroppen streike . Den ene hofta mi gikk i vranglås med betennelse som var så smertefull så det å gå var helt umulig. Ligge på rygg når jeg skulle sove var også smertefullt.  Takket være Monica som hadde krykker så kunne jeg hompe meg rundt. To ganger på Ski sykehus gjorde susen. Fikk både stikk i stussen og diverse piller med det resultatet at så fort jeg satte meg i stolen så sovnet jeg.  Men jeg ble så bortskjemt av mine barn så jeg hadde det kjempefint. 

Men jeg rakk da andre ting også på to måneder. To hytteturer med min gode venninde Bera med innlagt Harrytur.  Det gikk sakte  men sikkert fremover inne på Storsenteret , men fikk da brukt litt penger så turen var vellykket.
Verre gikk det da jeg skulle reise til Vallset med NSB. Det gikk bra med buss og båt fra Nesodden . Bilett ble kjøpt til toget , så langt gikk det bra.MEN da jeg skulle ut på perrongen for å gå på toget fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta bussen til Drammen for å gå på toget der som da skulle ta meg til Stange. Jeg prøvde og protestere og sa tre ganger at jeg skulle jo til Stange men som den høflige damen jeg er så gjorde jeg som jeg fikk beskjed om.
I Drammen møtte jeg to hyggelige NSB ansatte som ikke kunne begripe hva jeg gjorde i Drammen? De ble rett og slett forbannet og ringte til kontoret og forlangte at jeg måtte få Taxi til Stange men den gikk ikke. Altså tilbake til Oslo igjen. Jeg ville ringe og si ifra at jeg ble forsinket men selvfølgelig var begge mobilene uten strøm så det ble vanskelig. Typisk. 
Resultatet ble at jeg kom veldig forsinket  til Stange. Mine barn var selvfølgelig redd for at det hadde hendt meg noe galt. Tross alt så er jeg jo 73 år så jeg kunne jo ha fått et illebefinnende.
Politi ble kontaktet for å hjelpe. Det var så mange som hjalp til at jeg er dere evig takknemlig.
Skal ikke til Drammen mere.  Hadde NSB visst hvor mye galt de gjorde på grunn av uvitende hjelpere på Oslo S så hadde dette ikke skjedd.

MEN nå er jeg jo hjemme igjen og dette er NESTEN glemt. MEN at det var en vond opplevelse er helt sikkert.  

Da står det bare igjen å bruke høsten til noe koselig , og med så gode venner som jeg har så blir ikke det noe problem. Pluss at jeg får besøk fra Norge og det gleder jeg meg veldig til.
 
Ha det.Hilsen Vesla.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

For første gang.

Ingeborg.

hei