Gammel????

Når blir en gammel egentlig??? Min mor sa en gang om en kjenning vi hadde at "Hun er født gammal".  Spurte hva hun mente med det. Jo det var fordi hun så ikke noe morsomt i livet, alt var grått og trist. Kritiserte alt og alle og hadde kastet sminken sin i søppla. Tenkt mye på dette og har funnet ut at neimen om jeg skal bli gammal før tida.  Det er jo klart at ikke alle dager er like morsomme men du behøver ikke kjenne deg gammel bare fordi du tilfeldig satte feil ben ut av senga. Så går du da ut på badet og ser deg i speilet og tenker.Hvem i all verden er den dama. Henne må jeg fikse litt på. Da blir det å ta frem kremen for rynker og godlukt under armene. Sette seg i stolen hvor du får litt lys og få på seg fjeset. Da kommer den unge dama frem, hun som har gjemt seg der . Så smiler jeg pent til speilet og hvisker til henne  "ikke værst" det Vesla.  Som dere vet så har jeg bosatt meg her i Spania.  Ikke fordi jeg ville men fordi jeg skulle få en bedre helse her og slippe og bli gammel før tida. Har nemlig en giktbrotin kropp som ikke liker kulda .

Her har jeg fått noen likesinnede venninder som nekter å bli gammel. Altså vi sitter ikke på barer og fordriver tida med tullprat.  Neida vi  har så mange forskjellige innteresser som vi pleier. Middager  turer  konserter , så har vi venner som kommer ett par ganger i året og da drar vi ut i det blå på lange og korte turer.


Nå blir jeg 74 til sommeren men ikke søren om jeg setter meg ned å blir gammel.

Har så mange planer for sommeren så det har jeg ikke tid til.  SÅ når jeg ikke tenker på at jeg har Diabetes -Høyt blodtrykk- Lavt stoffskifte- Sjøgrens syndrom- og giktisk så har jeg det kjempeflott og har ingen ting å klage på. Så det å bli gammel har jeg ikke tid til og tenke på.

Ønsker alle som leser dette en strålende Jul og ett fredfyllt nytt år.
Mange kemmer fra Vesla. 

Kommentarer

  1. Bra Vesla! Jeg fyller 70 i januar og er i min annen vår! Alder er bare tall. klem fra Mia

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

For første gang.

Ingeborg.

hei